sfecla ca si preparat
fot.pixabay.com

Rădăcinile de sfeclă roșie conțin substanțe nutritive valoroase care pot scădea tensiunea arterială, pot combate cancerul și inflamațiile, susțin detoxifierea, întăresc sistemul imunitar, susțin sănătatea creierului și a oaselor. Rădăcinile de sfeclă roșie au cel mai mare conținut de zahăr din toate legumele, deci trebuie consumate cu moderație. Sfecla roșie conține multe substanțe nutritive unice, care îmbunătățesc sănătatea, greu de găsit în astfel de cantități în alte produse. Interesant este că aceasta nu este doar o rădăcină – presupune, de asemenea, frunze bogate în multe minerale. Ce alte beneficii subestimate are sfecla roșie? Ce putere este ascunsă în sfecla roșie?

cum gatim sfecla rosie?
fot.pixabay.com

Sfecla roșie – de unde provine?

Sfecla roșie este un aliment antic, preistoric, care a crescut în mod natural de-a lungul coastelor din Africa de Nord, Asia și Europa. Inițial, s-a folosit rădăcina de sfeclă dulce, care nu a fost cultivată până în Roma antică.

Cu toate acestea, în secolul al XIX-lea, dulceața naturală a sfeclei devine apreciată, iar aceasta era folosită ca sursă de zahăr. În prezent, sfecla roșie (din păcate adesea modificată genetic) este o materie primă comună pentru producția de zahăr.

 

De ce merită să mâncați sfeclă roșie? 7 cele mai importante motive

Rădăcinile de sfeclă roșie au fost întotdeauna pe lista celor mai recomandate legume, deși ar trebui să fții atenți la consumul lor din cauza nivelului ridicat de carbohidrați.

Deși sfecla roșie are cel mai mare conținut de zahăr din toate legumele, majoritatea oamenilor pot mânca rădăcini de sfeclă de mai multe ori pe săptămână (și frunzele lor în cantități nelimitate), bucurându-se nu numai de gustul lor dulce, pământesc, dar și de ingredientele nutritive care pot îmbunătăți sănătatea, după cum urmează:

  1. 1 . Scăderea tensiunii arteriale

Consumul de suc de sfeclă roșie poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale în câteva ore. Un studiu a descoperit că consumul unui pahar de suc de sfeclă a redus tensiunea sistolică în medie cu 4-5 puncte. Cum se întâmplă acest lucru? În sfecla sunt prezenți, în mod natural, nitrați care sunt transformate în oxid nitric. Oxidul nitric, la rândul său, ajută la relaxarea și dilatarea vaselor de sânge, îmbunătățind fluxul sanguin și scăzând tensiunea arterială.

  1. Crește rezistența

Dacă aveți nevoie de un top-up pentru următorul antrenament, sucul de sfeclă roșie poate fi de mare ajutor. Persoanele care beau suc de sfeclă roșie înainte de exercițiu ar putea exercita până la 16% mai mult antrenament. Acest lucru se datorează din nou nitraților care se transformă în oxid nitric, care este asociat cu o scădere a cererii de oxigen în timpul exercițiilor cu intensitate scăzută și, de asemenea, creșterea toleranței la exerciții de intensitate ridicată.

  1. Combaterea inflamației

Sfecla este o sursă unică de betaină, un nutrient care protejează celulele, proteinele și enzimele de stres. De asemenea, este cunoscut faptul că ajută la combaterea inflamației, la protejarea organelor interne, la îmbunătățirea factorilor de risc vascular, la îmbunătățirea performanței și, probabil, ajută la prevenirea multor boli cronice.

  1. Proprietăți anticancerigene

Nutrienții care conferă sfeclei roșii culoarea lor profundă pot ajuta la prevenirea cancerului. Studiile au arătat că extractul de sfeclă roție a redus, de exemplu, tumora multifocală la animale atunci când este administrată, de exemplu, în apă. Extractul de sfeclă roșie este, de asemenea, studiat pentru a fi utilizat în tratamentul cancerului pancreatic uman, mamar și prostatic.

  1. Bogat în nutrienți și fibre valoroase

Sfecla este bogată în vitamina C imună, fibre și minerale esențiale, cum ar fi potasiu (necesare pentru funcționarea nervilor și a mușchilor sănătoși) și mangan (care este bun pentru oase, ficat, rinichi și pancreas). Sfecla roșie conține, de asemenea, vitamina B, care ajută la reducerea riscului de defecte la naștere.

  1. Suport de detoxifiere

Pigmenții din sfecla roșie susțin procesul de detoxifiere a organismului, care constă în faptul că toxinele rupte sunt legate de alte molecule, astfel încât pot fi excretate din organism, motiv pentru care sfecla este apreciată pentru sprijinul în detoxifiere și ajută la curățarea sângelui și a ficatului.

  1. Pentru persoanele care așteaptă un copil

Sfecla este o sursă foarte bogată de acid folic, iar aceasta este implicată în procesele cheie pentru dezvoltarea corespunzătoare a fătului. Datorită faptului că sfecla roșie îmbunătățește circulația sângelui – inclusiv uterul – este recomandat consumul acesteia în faza luteală.

Fapt amuzant – nu aruncați frunzele de sfeclă roșie!

Ați mâncat vreodată frunze de sfeclă roșie? De obicei, le tăiați de la rădăcină și le aruncați? Dacă aruncați frunzele de sfeclă roșie, greșiți, deoarece aparțin celor mai sănătoase părți ale acestei plante.

Pe lângă conținutul de nutrienți importanți precum proteine, fosfor, zinc, fibre, vitamina B6, magneziu, potasiu, cupru și mangan, frunzele de sfeclă roșie furnizează și cantități semnificative de vitamina A, vitamina C, calciu și fier.

Frunzele de sfeclă roșie au de fapt chiar mai mult fier decât spanacul, precum și o valoare nutritivă globală mai mare decât sfecla în sine. Acestea pot fi adăugate la sucul de fructe și legume sau prăjite ușor, de exemplu, cu spanac și varză.

sfecla ca muratura
fot.pixabay.com

Beneficiile consumului de frunze de sfeclă roșie

  • Combaterea și prevenirea osteoporozei
  • Tratamentul bolii Alzheimer
  • Consolidarea sistemului imunitar prin stimularea producției de anticorpi și celule albe din sânge

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here